שלב 1 – להגדיר את קהל היעד ?
זהו שלב בסיסי עבור כל עסק באינטרנט או מחוצה לו. בשלב זה מגדירים מי רוצים שיגיע לחנות. האם רוצים לפנות לקהל רחב שמחפש מבצעים טובים או לקהל שמחפש מוצרים מיוחדים ומוכן להוציא עליהם כסף. אחת מהדרכים לעשות זאת היא לספר את הסיפור של לקוח שמגיע לחנות. לדוגמא, בחנות וירטואלית שמוכרת גאדג'טים – נאפיין אדם בן 30 וקצת, שגולש בבית אחרי יום עבודה ארוך במשרד בהיי טק ומחפש מוצרים ממותגים מוכרים שמספקים ביצועים גבוהים. במקביל ניתן גם לאפיין אישה שמחפשת מתנה לבעלה – היא בערך באותו הגיל, ומחפשת בגוגל אחר רעיונות למתנות. היא לא יודעת בדיוק מה היא מחפשת.
שלב 2 – לזרוק מילות חיפוש כלליות
בשלב השני נזרוק כל מילה שאנחנו חושבים שהגולשים שאפיינו יחפשו אחריה. הכוונה לא בחיפוש רק בגוגל אלא גם כשהוא באתר עצמו – אילו מילים יתפסו את תשומת ליבו.
בסוף השלב נגיע לרשימה ארוכה מאוד של מילים. לדוגמא עבור איש ההיי טק – "סטרימר", "סטרימר איכותי", "סטרימר HD", "סטרימר שקט" ועוד. עבור האישה, נרשום מילים כמו "מתנה איכותית לגבר", "גאדג'טים מדליקים", "מתנה לגיל 30" ועוד.
שלב 3 – התאמה לשטח
אם ביצענו את השלבים הראשונים בצורה טובה, מכאן הדרך להגדרת המילים הנכונות הדרך פשוטה. כעת ניעזר בכלי מילות מהפתח של גוגל בכתובת
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
נזין את המילים שחשבנו עליהם, ונראה את כמות התחרות לגביהם ואת כמות החיפושים שנערכים לגביהם. הכלי של גוגל גם יספק לנו מילים נוספות הקשורות לתחום בו אנו מחפשים. מומלץ לבצע ייצוא של המילים לקובץ אקסל ולשמור אותם לשימוש עתידי.
מתוך כל המילים שהגדרנו נבחר את אלה שיספקו לנו את הערך הגבוה ביותר.
נידש לבחור האם אנחנו רוצים לבחור מילים פופולאריות בהן התחרות גדולה או מילים ייחודיות לגביהן יש פחות חיבור אבל קל יותר להתבלט. ניעזר בהגדרת קהל היעד – ונזכור האם אנחנו רוצים להתמקד בקהל ייחודי או ללכת על הקהל הרחב.
כמובן שבהחלטה גם צריך להתחשב בסוג המוצרים, עיצוב החנות, ואילוצים אחרים.
תיארנו כאן שלושה שלבים לבחירת מילים בהן נרצה להתמקד בחנות הוירטואלית.
כמובן שיש אפשרות להקים מספר חנויות ובכל אחת מהן לפנות לקהל אחר – חנות יוקרתית, חנות זולה, חנות לנשים וכו' וכו'. העלות אינה גבוהה, אבל הערך המתקבל הוא גבוה.
מהבלוג של חברת NetProTek- מפתחת פתרון להקמת חנות וירטואלית